5 Mayıs 2020 Salı

SEO Uzmanı


Google, Yandex gibi pek çok arama motoru bu gün milyonlarca kişiye hitap etmektedir. Ziyaretçiler bulmak istedikleri kelimeleri bu arama motorlarına yazarlar ve karşılarına pek çok sonuç çıkar. Çıkan sonuçlar arasında ilk sırada yer almak, siteleri analiz, takip etmek ve raporlamak ile görevli kişiler SEO uzmanı olarak adlandırılmaktadır. Çıkan sonuçların periyotlarına hakim olmanın yanı sıra ziyaretçi sayılarının artırılmasına yardımcı olan ve çalışmaların eksiksiz bir şekilde yürütülmesini sağlayan SEO uzmanı kısaca sitelerin internet ortamında görülmesini sağlamaktadır. Firmaların iş ortağı ve dostu olan bu meslek özellikle son yıllarda popüler hale gelmiştir. İnternet kullanımının artış göstermesi ve herkesin arama motorlarında üst sıralarda yer almak için bir yarışa girmesi de bu mesleğin var olmasının sebepleri arasındadır.
SEO Uzmanı Ne İş Yapar?
SEO uzmanı arama motoru üzerinde optimizasyon yapan kişilerdir. Fakat işlerinin sadece bu olduğunu söylemek de yanlış olacaktır. Optimizasyon yapılmakla birlikte aynı zamanda bu işin nasıl yapılacağını bilen, araştırma yönü gelişmiş, iletişim yönünden kuvvetli, yaratıcı fikirler üretebilen ve aynı zamanda yönetim kabiliyeti olan kişilerdir. SEO uzmanı çıkan sonuçları analiz eden, rakipler arasında analiz yapabilen, eksik yönlerinizi görebilen ve bunları ortadan kaldırmak amacı ile fikir üreten kişilerdir. Ayrıca bu kişiler hangi kelimeler ile üst sıralarda yer alabileceğiniz noktasında da bilgi sahibi olup sizlere yardımcı olmaktadır.
Var olan web siteleri üzerinde SEO uzmanı inceleme yapar. Neden geri planda olduğunuz, yapılan hataların neler olduğu, sitenin ara yüzünde hataların olup olmadığı gibi durumlar araştırılır. SEO uzmanı kişiler aynı zamanda kendileri için ayrılan bütçeyi de etkili bir şekilde kullanan kişilerdir. Bir sitenin üst sıralarda yer almasını sağlarken arama motorları tarafından yapılan güncellemeler de takip edilir ve hemen site güncellenir. Sitenin içerik ve kod analizlerinin yapılmasının yanında parametrelerin takibi yapılır. Backlink kaynakları bulunur ve SEO kurallarına uygun olmayan durumların tespiti yapılır. Kurumsal siteler de bu yolla optimize edilmekle sosyal ağlarda da reklamlar yönetilir. Müşterilere bu konuda eğitim verilmekle birlikte SEO raporlaması da bu kişiler tarafından sunulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder