Google,
Yandex gibi pek çok arama motoru bu gün milyonlarca kişiye hitap etmektedir.
Ziyaretçiler bulmak istedikleri kelimeleri bu arama motorlarına yazarlar ve
karşılarına pek çok sonuç çıkar. Çıkan sonuçlar arasında ilk sırada yer almak,
siteleri analiz, takip etmek ve raporlamak ile görevli kişiler SEO uzmanı olarak adlandırılmaktadır.
Çıkan sonuçların periyotlarına hakim olmanın yanı sıra ziyaretçi sayılarının
artırılmasına yardımcı olan ve çalışmaların eksiksiz bir şekilde yürütülmesini
sağlayan SEO uzmanı
kısaca sitelerin
internet ortamında görülmesini sağlamaktadır. Firmaların iş ortağı ve dostu
olan bu meslek özellikle son yıllarda popüler hale gelmiştir. İnternet
kullanımının artış göstermesi ve herkesin arama motorlarında üst sıralarda yer
almak için bir yarışa girmesi de bu mesleğin var olmasının sebepleri
arasındadır.
SEO Uzmanı Ne İş Yapar?
SEO uzmanı arama motoru üzerinde optimizasyon
yapan kişilerdir. Fakat işlerinin sadece bu olduğunu söylemek de yanlış
olacaktır. Optimizasyon yapılmakla birlikte aynı zamanda bu işin nasıl
yapılacağını bilen, araştırma yönü gelişmiş, iletişim yönünden kuvvetli,
yaratıcı fikirler üretebilen ve aynı zamanda yönetim kabiliyeti olan
kişilerdir. SEO uzmanı
çıkan sonuçları
analiz eden, rakipler arasında analiz yapabilen, eksik yönlerinizi görebilen ve
bunları ortadan kaldırmak amacı ile fikir üreten kişilerdir. Ayrıca bu kişiler
hangi kelimeler ile üst sıralarda yer alabileceğiniz noktasında da bilgi sahibi
olup sizlere yardımcı olmaktadır.
Var olan web
siteleri üzerinde SEO
uzmanı inceleme yapar. Neden geri planda olduğunuz, yapılan
hataların neler olduğu, sitenin ara yüzünde hataların olup olmadığı gibi
durumlar araştırılır. SEO uzmanı kişiler
aynı zamanda kendileri için ayrılan bütçeyi de etkili bir şekilde kullanan
kişilerdir. Bir sitenin üst sıralarda yer almasını sağlarken arama motorları
tarafından yapılan güncellemeler de takip edilir ve hemen site güncellenir.
Sitenin içerik ve kod analizlerinin yapılmasının yanında parametrelerin takibi
yapılır. Backlink kaynakları bulunur ve SEO kurallarına uygun olmayan
durumların tespiti yapılır. Kurumsal siteler de bu yolla optimize edilmekle
sosyal ağlarda da reklamlar yönetilir. Müşterilere bu konuda eğitim verilmekle
birlikte SEO raporlaması da bu kişiler tarafından sunulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder