Son yıllarda internetin gücüne inanan pek çok kişi
tarafından e-ticaret siteleri kurduruluyor. Web tasarım firmaları tarafından
yapılan bu sitelerin e-ticaret maliyeti ise merak konusu. Tasarım için gerekli
olan bütçenin hazırlanması gerekiyor. Ayrıca bu bütçeyi verimli bir şekilde
kullanacak olan firma tercihleri de son derece önemli oluyor. e-ticaret maliyeti çok farklı
kalemlerden oluşuyor. Aylık ve yıllık maliyet hesaplaması yapıldığında firmalar
da zorda kalmamış oluyor. Maliyet kalemleri ile birlikte oluşturacak olan
raporlar maddi anlamda çıkmaza girmenizin de önüne geçecektir. E-ticaret
sitesinin kurulması, domain alınması, siteye içeriklerin eklenmesi, sitenin
yönetilmesi, kargo, pazarlama ve reklam giderleri gibi farklı maliyet
kalemlerini karşılayacak maddi güce sahip olmalısınız.
Yıllık olarak e-ticaret
maliyeti nasıl hesaplanır? Bu konuya değinelim. Dikkate almanız gereken ilk
tutar site kurulumu için gerekli olan maliyettir. Sitenin alt yapısının
oluşturulması ve bakım maliyetleri gibi giderlerin hesaplanması gerekiyor. Aynı
zamanda siteye eklenecek bir ekstra yazılım var mı, alan adı ve hosting için ne
kadar ücret ödenecek bunları bilmelisiniz. Kullanılan altyapı ve firmalara göre
e-ticaret maliyeti değişiklik
göstermektedir. Bunların dışında maliyet unsurlarından bir tanesi de teknoloji
ve yazılım maliyetleri olmaktadır. Yazıcılar, elektronik eşyalar, SEO araçları,
görsel düzenleme araçları gibi detayların hepsi birer maliyet kalemi anlamına
gelmektedir.
Daha sonra e-ticaret maliyeti hesaplanırken stok ve depo maliyetleri
de hesaba katılmalıdır. Tek başına site
kurulumu yeterli olmayıp ürünleri depolamak için bir depo kiralamanız gerekir.
Ayrıca satışını yapacağınız ürünlere dair stok durumunu gösteren yazılımlar da
geliştirilmelidir. Gerekli izin ve lisansların alınması ile birlikte fiziki bir
ofis kuracaksanız ve çalışanınız olacaksa e-ticaret
maliyeti üzerine bir de bu maliyetlerin eklenmesi gerekiyor. Tüketicilere
ürün almaları ile birlikte iade fırsatı da sunacaksınız. Bunun için ücretleri
de satıcı ödemektedir. Ayrıca yasal düzenlemeler kapsamında vergi ödemesi
yapmanız gerekiyor. Tüm bunlarla bitmiyor. Siteye müşterileri çekmek ve trafik
oluşturmak için pazarlama ve reklam
yapmalısınız. Reklam giderleri ve pazarlama için uygulanacak olan stratejiler
de maliyet anlamına gelmektedir. Tüm bu detaylar ve sıfırdan bir e-ticaret
sitesi kurmak için firmamız ile iletişime geçebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder