26 Ekim 2020 Pazartesi

E-Ticaret Maliyeti

 

Son yıllarda internetin gücüne inanan pek çok kişi tarafından e-ticaret siteleri kurduruluyor. Web tasarım firmaları tarafından yapılan bu sitelerin e-ticaret maliyeti ise merak konusu. Tasarım için gerekli olan bütçenin hazırlanması gerekiyor. Ayrıca bu bütçeyi verimli bir şekilde kullanacak olan firma tercihleri de son derece önemli oluyor. e-ticaret maliyeti çok farklı kalemlerden oluşuyor. Aylık ve yıllık maliyet hesaplaması yapıldığında firmalar da zorda kalmamış oluyor. Maliyet kalemleri ile birlikte oluşturacak olan raporlar maddi anlamda çıkmaza girmenizin de önüne geçecektir. E-ticaret sitesinin kurulması, domain alınması, siteye içeriklerin eklenmesi, sitenin yönetilmesi, kargo, pazarlama ve reklam giderleri gibi farklı maliyet kalemlerini karşılayacak maddi güce sahip olmalısınız.

Yıllık olarak e-ticaret maliyeti nasıl hesaplanır? Bu konuya değinelim. Dikkate almanız gereken ilk tutar site kurulumu için gerekli olan maliyettir. Sitenin alt yapısının oluşturulması ve bakım maliyetleri gibi giderlerin hesaplanması gerekiyor. Aynı zamanda siteye eklenecek bir ekstra yazılım var mı, alan adı ve hosting için ne kadar ücret ödenecek bunları bilmelisiniz. Kullanılan altyapı ve firmalara göre e-ticaret maliyeti değişiklik göstermektedir. Bunların dışında maliyet unsurlarından bir tanesi de teknoloji ve yazılım maliyetleri olmaktadır. Yazıcılar, elektronik eşyalar, SEO araçları, görsel düzenleme araçları gibi detayların hepsi birer maliyet kalemi anlamına gelmektedir.

Daha sonra e-ticaret maliyeti hesaplanırken stok ve depo maliyetleri de hesaba katılmalıdır.  Tek başına site kurulumu yeterli olmayıp ürünleri depolamak için bir depo kiralamanız gerekir. Ayrıca satışını yapacağınız ürünlere dair stok durumunu gösteren yazılımlar da geliştirilmelidir. Gerekli izin ve lisansların alınması ile birlikte fiziki bir ofis kuracaksanız ve çalışanınız olacaksa e-ticaret maliyeti üzerine bir de bu maliyetlerin eklenmesi gerekiyor. Tüketicilere ürün almaları ile birlikte iade fırsatı da sunacaksınız. Bunun için ücretleri de satıcı ödemektedir. Ayrıca yasal düzenlemeler kapsamında vergi ödemesi yapmanız gerekiyor. Tüm bunlarla bitmiyor. Siteye müşterileri çekmek ve trafik oluşturmak için pazarlama ve  reklam yapmalısınız. Reklam giderleri ve pazarlama için uygulanacak olan stratejiler de maliyet anlamına gelmektedir. Tüm bu detaylar ve sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmak için firmamız ile iletişime geçebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder