Her geçen gün pek çok kullanıcının reklam
verdiği Google AdWords´de kendi reklamınızı yapmadan önce bilmeniz gereken
önemli noktalar ve belli işlem basamakları bulunuyor. Bu basamakları takip
ederek Google reklam verme
işlemini kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. Bunlar:
·
İlk
olarak Google hesabı oluşturun
·
Doğru
anahtar kelimeleri belirleyin
·
Kampanya
ayarlarını düzeltin
·
Yapacağınız
reklam metnini hazırlayın
·
Reklam
uzantılarını tamamlayın
·
Dönüşüm
kodlarını hazırlayarak yerleştirin
·
Faturalandırma
gibi resmi ayarları yapılandırın
Bu adımları takip ederek sizler de Google´da
reklamınızı yaparak geniş kitlelere ulaşarak ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını
yapabilirsiniz.
Hedef Kitle
Belirleme
Google reklam verme ile sunacağınız ürün ve
hizmetlerinizin kimlere hitap ettiğini ve kimlere ulaşmasını istiyorsanız bu hedef
kitle iyi belirlenmelidir. Hizmetlerinizden kimlerin yararlanmasını
istiyorsanız reklamınızı da o şekilde yapmanız gerekmektedir. Bu aşamada
rakiplerinizi de inceleyerek fikir sahibi olabilir ve daha yaratıcı reklamınızı
yaparak hedeflediğiniz ziyaretçi kitlesine ulaşabilirsiniz. Hedef kitle
belirlemede sunduğunuz hizmet veya ürününüzün ziyaretçiler tarafından
kolaylıkla bulunabilmesi adına anahtar kelime belirleme işlemi oldukça
önemlidir. Doğru anahtar kelimeleri belirleyerek istediğiniz müşteri kitlesine
kolaylıkla erişebilirsiniz. Anahtar
kelimelerin yanı sıra rakiplerinizin sitelerini de inceleyerek kullanıcılara
nasıl bir hizmet sunulduğunu, nasıl bir deneyim yaşatıldığını da analiz
edebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizden eksik olan kısımları görebilir ve
onlardan daha iyi olduğunuz noktaları da keşfedebilirsiniz.
Google
Reklam Bütçesi
Google reklam verme bütçesi, hedeflerinize ve
belirlediğiniz anahtar kelimelerin ortalama rekabetine göre belirlenmelidir.
Dilediğiniz bütçede Google´da reklam verebilir ve bu bütçeyi istediğiniz zaman
azaltıp arttırabilirsiniz. Bu duruma örnek verecek olursak günlük 100 TL gibi
bir miktar ayırarak reklam vermeye başladığınızda belirlediğiniz anahtar
kelimelerin ortalama olarak tıklanma başına maliyetinin 0,25 kuruş olduğu
varsayılsın. Kısacası 100 TL´lik bir reklam harcamasında 400 kez tıklanma elde
edebiliyorsunuz. Dönüşüm oranının %2 civarlarında olduğu düşünülürse günlük yapmış
olduğunuz satışın adedi 8 oluyor. Bu durumda günlük 16 satış yapmak
istediğinizde ise günlük bütçenizi 200 TL´ye çıkarmanız gerekir. Bu değerlerin
daha doğru ve kesin olması için ise daha iyi bir analiz yapabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder