22 Aralık 2020 Salı

Google Reklam Verme

 

Her geçen gün pek çok kullanıcının reklam verdiği Google AdWords´de kendi reklamınızı yapmadan önce bilmeniz gereken önemli noktalar ve belli işlem basamakları bulunuyor. Bu basamakları takip ederek Google reklam verme işlemini kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. Bunlar:

·         İlk olarak Google hesabı oluşturun

·         Doğru anahtar kelimeleri belirleyin

·         Kampanya ayarlarını düzeltin

·         Yapacağınız reklam metnini hazırlayın

·         Reklam uzantılarını tamamlayın

·         Dönüşüm kodlarını hazırlayarak yerleştirin

·         Faturalandırma gibi resmi ayarları yapılandırın

Bu adımları takip ederek sizler de Google´da reklamınızı yaparak geniş kitlelere ulaşarak ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını yapabilirsiniz.

Hedef Kitle Belirleme

Google reklam verme ile sunacağınız ürün ve hizmetlerinizin kimlere hitap ettiğini ve kimlere ulaşmasını istiyorsanız bu hedef kitle iyi belirlenmelidir. Hizmetlerinizden kimlerin yararlanmasını istiyorsanız reklamınızı da o şekilde yapmanız gerekmektedir. Bu aşamada rakiplerinizi de inceleyerek fikir sahibi olabilir ve daha yaratıcı reklamınızı yaparak hedeflediğiniz ziyaretçi kitlesine ulaşabilirsiniz. Hedef kitle belirlemede sunduğunuz hizmet veya ürününüzün ziyaretçiler tarafından kolaylıkla bulunabilmesi adına anahtar kelime belirleme işlemi oldukça önemlidir. Doğru anahtar kelimeleri belirleyerek istediğiniz müşteri kitlesine kolaylıkla erişebilirsiniz.  Anahtar kelimelerin yanı sıra rakiplerinizin sitelerini de inceleyerek kullanıcılara nasıl bir hizmet sunulduğunu, nasıl bir deneyim yaşatıldığını da analiz edebilirsiniz. Bu sayede rakiplerinizden eksik olan kısımları görebilir ve onlardan daha iyi olduğunuz noktaları da keşfedebilirsiniz.

Google Reklam Bütçesi

Google reklam verme bütçesi, hedeflerinize ve belirlediğiniz anahtar kelimelerin ortalama rekabetine göre belirlenmelidir. Dilediğiniz bütçede Google´da reklam verebilir ve bu bütçeyi istediğiniz zaman azaltıp arttırabilirsiniz. Bu duruma örnek verecek olursak günlük 100 TL gibi bir miktar ayırarak reklam vermeye başladığınızda belirlediğiniz anahtar kelimelerin ortalama olarak tıklanma başına maliyetinin 0,25 kuruş olduğu varsayılsın. Kısacası 100 TL´lik bir reklam harcamasında 400 kez tıklanma elde edebiliyorsunuz. Dönüşüm oranının %2 civarlarında olduğu düşünülürse günlük yapmış olduğunuz satışın adedi 8 oluyor. Bu durumda günlük 16 satış yapmak istediğinizde ise günlük bütçenizi 200 TL´ye çıkarmanız gerekir. Bu değerlerin daha doğru ve kesin olması için ise daha iyi bir analiz yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder