Marka ve firmalar için sıkı rekabet ortamı oluşturan sosyal
medya mecraları ile tanıtım ve pazarlama çalışmalarını ileri düzeyde
gerçekleştirebilirsiniz.
Günümüzde bir hayli yaygınlaşan bu mecralar firma tanıtım
çalışmaları için paha biçilemez bir ortam sağlamıştır. Sosyal medya hizmeti rekabette öne çıkmak, marka bilinirliliğini
arttırmak ve müşterilerinizle etkileşimde kalmanızı sağlamaktadır.
Geçmiş zamanlarda sadece eğlence amaçlı kullanılan sosyal
mecralar şuan firmaların rekabet ettiği bir ortam haline dönüşmüştür. Rekabette
bir adım öne çıkmak ve rakiplerinizi geçmek için doğru bir planlamayla yola
devam etmelisiniz. Bu açıdan sosyal medya hizmeti alacağınız ajansı özenle
tercih etmelisiniz.
Sosyal mecralar olarak en yaygın kullanılanlar başta facebook,
twitter, instagram, pintereset, youtube ve kurumsal firmalar için linkledin’dir.
Bu mecralarda yapılacak çalışmalar şirketinizin mevcut müşteri potansiyelini
arttıracak ve firmanızın dijital ortamlar da yer almasını sağlayacaktır.
Sosyalmedya hizmeti kapsamında ajansların genel olarak yaptığı çalışmalar görsel
düzenlenmesi, metin hazırlanması, kampanya ve reklam çalışmaları yerine göre yarışma
vb. etkinlik oluşturulmasıdır.
Sosyal medya kullanırken hedef kitle belirlenmesi çok
önemlidir. Hitap ettiğiniz kesimi belirleyip bu doğrultu da çalışmalar
gerçekleştirmelisiniz. Bunun yanı sıra rakip analizi de büyük bir önem
taşımaktadır bu tarz analizler sizin eksi ya da artı yanlarınızı ortaya
çıkartacak ve eksik olan yanlarınızı gidermenize olanak sağlayacaktır.
Yine ülkemizde dijital pazarlama adı altında faaliyet
gösteren ve sosyal medya hizmeti veren onlarca firma bulunmaktadır. Her firmanın uyguladığı fiyat politikası ve
yol haritası farklılık göstermektedir. Yüzlerce ajans içinden kendinize en
uygun olanı bulmak biraz zorluk yaratabilir.
Size tavsiyem bu tarz bir araştırma içerisindeyseniz mutlaka
firmaların referanslar bölümüne göz atın referanslar bölümünde sizin firmanıza
benzer firmalar var mı? bu firmalar ne gibi çalışmalar uygulanmış ? inceleyin. Onun
dışında firmanın başarıları faaliyet süresi yaptığı genel işler hepsine bir göz
atın deri.
En son fiyat veya paketleri de sizin bütçenize uygunsa o
firmayla çalışın. Bu aşamaya gelene kadar kendinize bazı kriterler oluşturun ve
firma eliye eliye gidin.
Bu
aşamalar sonucunda kendinize en uygun profesyonel firma ile çalışabileceksiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder