20 Ağustos 2021 Cuma

Google Reklam Verme

 

Google Reklam Verme Nedir?

Google reklam verme sanıldığı kadar zor ve pahalı değildir. Google ads bir başka deyişle google AdWords, Google’ın arama sonuçlarında, YouTube ’da ve Google’ın iş ortaklarında sizin reklamlarınızı gösteren bir online pazarlama aracıdır.

İnternet reklam sistemi içinde en fazla bütçenin kullanıldığı kanal google reklamlarıdır. Neden google ads’a reklam vermeliyim sorusuna gelirsek aslında cevabı çok kolay.  İşletme sahibi olan biri, ürünleri ve hizmetleriyle ilgili daha çok satış, arama ya da markasının her yerde görünürlüğünü ister elbette. Yani reklam için harcanan bütçenin somut olarak karşılığını mutlaka göreceğinden dolayı hiçbir reklam yatırımı boşa gitmez.

Google’da Nasıl Reklam Verilir?

Google reklam verme basit birkaç adımla verilebilir. Google AdWords müşteri temsilcileri aracılığıyla bilgi alabileceğiniz gibi bu konularda uzman ve yetkili sitelerden de öğrenebilirsiniz.  Ama reklam verme için birkaç adımı takip etmeniz gerekir.

1.       Adım: Her şeyden önce Google’ın gmail hesabına sahip olmak gerekir. Böylece Google’ın hizmetlerinden yararlanma fırsatını elde edersiniz. Google reklam verme hizmetinden yararlanmada ilk aşamayı tamamlamış oluyorsunuz. Daha sonra açtığınız bu gmail hesabınızla AdWords sistemine kaydınızı yapmalısınız.  Gmail adres ve şifrenizi aynen yazmalısınız. Karşınıza gelen yazı kaydolduğunuzu gösterecektir.

2.       Adım: Artık hesabınız açıldığına göre ayarlamalarınıza sıra geldi. Öncelikle kampanya adı oluşturulmalıdır. Kampanya adınızı hangi tür bir işle uğraşıyorsanız ona yönelik olarak oluşturmalısınız.

3.       Adım: Reklamınızın yayınlanacağı yer olarak “ben seçmek istiyorum “u seçmelisiniz.  Böylece hizmet vermediğiniz bölgelerde yayınlanmaz. Bu şekilde kredinizi mümkün olduğunca etkili kullanmış olursunuz.

4.       Adım: Burada bütçe bölümünü doldurmalısınız. Önce bütçenizi ayarlamalısınız. Bu, elbette, hangi sektörün içinden olmanıza, sizin ekonomik durumunuza ve rakiplerinizin gücüne bağlı olduğu için bu detayları düşünerek bütçe yapmalısınız. İlk bir ayı gördükten sonra bütçeyi azaltma veya çoğaltma hakkınız var elbet.

Şunu da unutmamalı ki fiyatı belirlediğiniz anahtar kelimeler de etkiliyor. Bundan sonra belki de en önemli adım olan anahtar kelime belirleme kısmıdır. Kendi sektörünüzle ilgili arama motoruna en çok neyi yazarlar diye düşünerek bir karara varılmalıdır.

En sonda da faturalandırma bölümü gelir ve burada sizden istenen bilgiler girilmelidir. Ödemenizi yaparak işlemi bitirebilirsiniz. Artık reklam raporlarınızı takip etmekten başka bir işiniz kalmıyor. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder