Google Reklam
Verme Nedir?
Google reklam verme sanıldığı kadar zor ve pahalı değildir. Google ads bir
başka deyişle google AdWords, Google’ın arama sonuçlarında, YouTube ’da ve
Google’ın iş ortaklarında sizin reklamlarınızı gösteren bir online pazarlama
aracıdır.
İnternet reklam
sistemi içinde en fazla bütçenin kullanıldığı kanal google reklamlarıdır. Neden
google ads’a reklam vermeliyim sorusuna gelirsek aslında cevabı çok kolay. İşletme sahibi olan biri, ürünleri ve
hizmetleriyle ilgili daha çok satış, arama ya da markasının her yerde
görünürlüğünü ister elbette. Yani reklam için harcanan bütçenin somut olarak
karşılığını mutlaka göreceğinden dolayı hiçbir reklam yatırımı boşa gitmez.
Google’da Nasıl
Reklam Verilir?
Google reklam verme basit birkaç adımla verilebilir. Google AdWords müşteri
temsilcileri aracılığıyla bilgi alabileceğiniz gibi bu konularda uzman ve
yetkili sitelerden de öğrenebilirsiniz.
Ama reklam verme için birkaç adımı takip etmeniz gerekir.
1.
Adım: Her şeyden önce Google’ın gmail
hesabına sahip olmak gerekir. Böylece Google’ın hizmetlerinden yararlanma
fırsatını elde edersiniz. Google reklam verme hizmetinden
yararlanmada ilk aşamayı tamamlamış oluyorsunuz. Daha sonra açtığınız bu gmail
hesabınızla AdWords sistemine kaydınızı yapmalısınız. Gmail adres ve şifrenizi aynen yazmalısınız.
Karşınıza gelen yazı kaydolduğunuzu gösterecektir.
2.
Adım: Artık hesabınız açıldığına göre
ayarlamalarınıza sıra geldi. Öncelikle kampanya adı oluşturulmalıdır. Kampanya
adınızı hangi tür bir işle uğraşıyorsanız ona yönelik olarak oluşturmalısınız.
3.
Adım: Reklamınızın yayınlanacağı yer
olarak “ben seçmek istiyorum “u seçmelisiniz.
Böylece hizmet vermediğiniz bölgelerde yayınlanmaz. Bu şekilde kredinizi
mümkün olduğunca etkili kullanmış olursunuz.
4.
Adım: Burada bütçe bölümünü
doldurmalısınız. Önce bütçenizi ayarlamalısınız. Bu, elbette, hangi sektörün
içinden olmanıza, sizin ekonomik durumunuza ve rakiplerinizin gücüne bağlı
olduğu için bu detayları düşünerek bütçe yapmalısınız. İlk bir ayı gördükten
sonra bütçeyi azaltma veya çoğaltma hakkınız var elbet.
Şunu da
unutmamalı ki fiyatı belirlediğiniz anahtar kelimeler de etkiliyor. Bundan
sonra belki de en önemli adım olan anahtar kelime belirleme kısmıdır. Kendi
sektörünüzle ilgili arama motoruna en çok neyi yazarlar diye düşünerek bir
karara varılmalıdır.
En sonda da
faturalandırma bölümü gelir ve burada sizden istenen bilgiler girilmelidir.
Ödemenizi yaparak işlemi bitirebilirsiniz. Artık reklam raporlarınızı takip
etmekten başka bir işiniz kalmıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder